Tirsdag den 20. januar 2015 inviterede Herlufsholm Alumni i samarbejde med Gammelherlovianer Christine Liv Nielsen '01, Marketplace Development Manager hos Google Nordics, Gammelherlovianere til netværksarrangement hos Google for at få et indblik i, hvordan den hurtigt skiftende digitale verden har ændret måden, hvorpå virksomheder skal brande sig på, for at få succes.
Til at give deltagerne en præsentation af de nyeste digitale branding tendenser, havde Christine Liv Nielsen '01 inviteret amerikanske Nora Ziegenhagen, Head of Branding Solutions i Google Nordics. Efter velkomst fra Herlufsholm Alumni og Christine Liv Nielsen '01, introducerede Nora Ziegenhagen ideen bag "Moments that Matters" og præsenterede herefter "New Moments that Matters" for deltagerne. Eksempelvis er virksomhederne nødt til at tage højde for "New Moments that matters", idet forbrugerne er begyndt at lave online research i løbet af købsprocessen og vælger dermed de virksomheder, der eksempelvis har de bedste tilbud. Derfor er større virksomheder ifølge Nora, nødt til at fokusere på at "Winning All the Moments that Matters" for at bevare deres brand position og markedsandele.
Nora havde dermed forberedt et meget intenst og gribende indlæg, der var meget relevant i forhold til den digitale udvikling, hvor de fleste deltagere også blev fagligt inspireret.
Efter en lækker sandwich og et indlæg fra Herlufsholms direktør Tim Petersen '91 vedrørende Herlufsholms 450-års jubilæum og dagligdagen på Herlufsholm, blev deltagerne budt på en smagsprøve af den nye "Gøyeøl". Gøyeøllen er brygget på Krenkerup Bryggeri i forbindelse med jubilæet, hvor de nuværende 3.g' i samarbejde med brygmesteren, har stået for tilsmagningen af øllen, samt udarbejdelse af labels. Selvom man ikke deltog ved netværksarrangementet, er der dog alligevel mulighed for at smage jubilæumsøllen. Øllen vil nemlig blive solgt via Herlufsholm og lokale butikker på Lolland og Falster i 2015. Yderligere information vedrørende salg vil blive annonceret på alumninetværket. Det er desuden planen, at alle kommende 3.g årgange fremadrettet skal lave deres egen årgangsøl i samarbejde med Krenkerup Bryggeri.
Arrangementet blev afholdt i Googles danske hovedkvarter i centrum af København, hvor der var overvældende tilslutning til arrangementet. Derfor måtte muligheden for tilmelding også lukkes før tid. Det er rigtigt positivt, at flere og flere Gammelherlovianere finder vej til Herlufsholm Alumnis netværksarrangementer!
Herlufsholms 450-års jubilæum byder på mange arrangementer i foråret - også for Gammelherlovianere (blandt andet en jubilæumsreception den 22. maj på Herlufsholm) - og der vil derfor ikke blive afholdt flere netværksarrangementer før i efteråret 2015. Så hold øje med alumninetværket og Facebook!
Billeder fra arrangementet kan ses HER